FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Szaman Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Tengel
Administrator



Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:47, 30 Maj 2010 Powrót do góry

Źródło [link widoczny dla zalogowanych]

Szaman „Shaman”
Opis

Szamani są duchowymi przywódcami swoich szczepów i klanów. Dzięki komunikacja z przodkami mają wgląd w przyszłość, co pozwala im kierować mądrze ich ludem w najmroczniejszych czasach. Wielu błędnie uważa ich mądrość i pogodę ducha za równoznaczną z pacyfistyczną naturą. Jednak gdy ktoś rzuci im wyzwanie, Szamani posiadają wachlarz mocy pomagających im w pokonywaniu zagrożeń i przywracaniu naturalnego ładu.

Szaman jest jednym z najlepszych uzdrowicieli w grze (zaraz po kapłanie) z ciekawym asortymentem czarów i umiejętności, zarówno ofensywnych jak i defensywnych. Oprócz tego radzi sobie bardzo dobrze gdy chodzi o zadawanie obrażeń. Klasę tę dodatkowo wyróżnia możliwość używania wielu pomocnych w czasie wypraw totemów. Szamani posiadają cztery ich rodzaje: Powietrza, Ziemi, Ognia i Wody. Równocześnie może być aktywny tylko jeden totem z każdej kategorii. Dodatkowo, na wyższych poziomach doświadczenia, Szamani posiadają możliwość przywoływania do pomocy żywiołaków Ognia i Ziemi.

Informacje

Rola klasy


Klasa ta jest wszechstronna. Szamani sprawdzają się dobrze w większości zadań przydzielanych im w drużynie. Gdy potrzeba doskonałego Healera, Restoration Shaman jest niezastąpionym towarzyszem. Jeśli z kolei potrzebny jest DPS, wprawnie prowadzony Elemental lub Enhancement Szaman potrafi dokonać jatki. Szamani mogą nosić kolczugi (mail armor) oraz używać szerokiego asortymentu uzbrojenia, co dodatkowo wpływa na ich przydatności w czasie walki. Dodając do tego totemy zwiększające zadawane obrażenia, regenerujące manę, zwiększające efektywność czarów, czy też po prostu dające wyższą odporność na czary natury, ognia lub zimna, każda drużyna znajdzie w Szamanie doskonałego towarzysza.

Atuty
Mogą leczyć i wskrzeszać innych po bitwie
Może zamienić się w Ducha Wilka i dzięki temu podróżować szybciej
Może używać totemów powietrza, wody, ziemi i ognia
Może dzięki czarom chodzić po wodzie lub też oddychać pod wodą

Słabości
Większość totemów może zostać łatwo zniszczona bezpośrednim atakiem
Mocno polega na ilości many w celach ofensywnych i służących przetrwaniu
Brak długo trwających buffów dla drużyny

Wyzwania
Nauka bycia dobrym uzdrowicielem. Nauka jak najlepiej używać totemów, nauka wszystkich czarów oraz jak zgrać wszystko w czasie walki.


Inne informacje

Podstawowe wskaźniki: Zdrowie/Mana

Dozwolone opancerzenie: Tkanina, Skóra, Tarcze, Kolczugi (po treningu)

Dozwolone uzbrojenie: Jednoręczna Broń obuchowa, Broń naręczna, Jednoręczne topory (po treningu), Sztylety (po treningu), Dwuręczne Topory i Broń obuchowa (dzięki talentom)

    Współczynniki początkoweRasa Strength Agility Stamina Intellect Spirit Armor Health Mana
    Draenei 22 17 20 22 24 36 47 105
    Orkowie 24 17 23 18 25 48 77 73
    Taureni 25 18 23 16 24 44 81 71
    Trolle 22 22 22 17 23 58 67 72




Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]

Elemental Shaman w PvP by Craun

===========

1. Wstęp
2. Ogólne info, rady
3. Gearowanie
4. 1v1
5. Areny
6. Buildy
7. FAQ
8. Zakończenie

===========

1. Wstęp

Witam serdecznie Wink. Po wielu godzinach spędzonych przed Orgri duelując się i miażdżąc nabsów bez resi na Strand of Ancients czy Wintergrasp doszedłem do wniosku, że mój ulubiony spec Shamana stał się niesamowicie silny. Po pierwsze- survivability. Zostało naprawdę mocno podrasowane i będzie jeszcze lepiej wraz z nadchodzącym patchem. Rogue czy Silence na nas nie oznacza końca świata, nadal możemy ostro walczyć. Po drugie- burst. Wiem, wiem Lightning Botl dostał nerfa (Blizzard odwraca ten efekt w następnym patchu), lecz bomby z Lava Bursta są niewiarygodne. Na przeciętnym graczu, z 1600 spellpower jestem w stanie uderzyć za 7k. Przypomnę, że LvB ma 1,5 sec casta i jest z innej szkoły niż LB czy CL, więc możemy go strzelić nawet mając silence. Po trzecie- Thunderfuck ;>. Nie ma nic cudowniejszego niż zrzucanie biednych przeciwników z mostów w EotS czy AV. Na 1v1 widać zdecydowaną poprawę, na battlegroundsach sieje zniszczenie a jednocześnie bardzo porządnie wspieram swój team. Oto zaktualizowana wersja mojego poradnika dla Elemental Shamanów pragnących pomocy w PvP. Znajdziecie tu, mam nadzieję wszystko czego chcielibyście się dowiedzieć na temat PvPowania Ele Shamem. Jeśli jednak czegoś nie zawarłem, pytajcie śmiało, postaram się odpowiedzieć na wszystkie wasze pytania.

2. Ogólne info, rady

W sprawie wymaganych umiejętności u Shamana podczas starć pvp nic się nie zmieniło. Nadal nie mamy nawet chwili na odetchnięcie i nie żaden gcd nie może być zmarnowany. Przed Wrath of the Lich King musieliśmy stale zadawać obrażenia przeciwnikowi, mieć na oku jego partnerów by ewentualnie coś przerwać, zgroundować, co chwile zmieniać ustawienia totemów, pomagać w healowaniu a teraz doszedł jeszcze Hex, który jest idealną "dobitką" do prawdziwego CC.

-Kiteuj!
-Umiejętnie kombinuj z totemami
-Umiejętnie używaj Shocków w zależności od sytuacji
-Rozważnie dobieraj każdy skill. Każdy Global Cooldown sie liczy
-Utrzymuj Lightning Shield na sobie przez absolutnie całą walkę. Teraz gdy Blizz usunął mu mana cost, Ele wreszcie może go mieć na sobie non stop
-Zawsze miej na sobie Flametongue Weapon. Nie ma "ups, zapomniałem", to jest strata spellpowera i spellcrita z glyphem
-Rób co możesz by Twój wróg użył insygni, wtedy hex będzie pewniakiem
-Wymaksuj damage Lava Bursta. Talentami, gearem, glyphami- nieważne, dmg ma być jak największy
-Dobrze jakbyś miał Engineering przynajmniej by mieć Rakietowy enchant na buty Razz

3. Gearowanie

Gearowanie pod kątem PvP nie zmieniło się prawie w ogóle. Gemuj i ubieraj się w kierunku spellpower/spellcrit/stamina/resi. Zaś w PvE wszystko obróciło się do góry nogami, głównie przez nerf hita.

Glyphy:

Glyph of Flame Shock, Glyph of Lava i Glyph of Flametongue Weapon.

-Glyph of FS przedłuża trwanie DoTa z Flame Shocka a także zapobiega zejściu debuffa przy użyciu Lava Bursta. Czyli w trakcie działania jednego Flame shocka, możemy strzelić 2 Lava Bursty, które będą 100% krytykami.
-Glyph of Lava dodaje 10% naszego spellpowera do dmgu Lava Bursta.
-Glyph of Flametongue dodaje do obecnego efektu +2% spell crita.

Takie ustawienie polecam mieć w PvP jak i w PvE gdyż i tak nie ma większego i lepszego wyboru.

Staty na PvP:

-Spellpower
-Resilence
-Stamina
-Spellcrit

Spellpower z oczywistych powodów, dzięki niemu nasze spelle biją zajebiście mocno.
Resilience by nieładne crity Retri Paladynów czy Feral Druidów nie ubiły nas w sekundę.
Stamina by dodać oliwy do ognia i być jeszcze cięższym do zdjęcia.
Spellcrit na samym końcu gdyż mamy naprawdę sporo rzeczy zwiększające nam crita. Co 6 sekund mamy 100% Lava Bursta, dzięki niemu utrzymujemy na sobie Elemental Oath (+5% crita), mamy także Totem of Wrath (+3% crita) oraz Elemental Mastery co 3 minuty dzięki któremu nasz Chain Lightning uderzy krytykiem (wiem, że nie tylko CL z EL współpracuje, ale jego sie najbardziej opłaca używać)

Staty na PvE;

-Spellpower
-Hitrating
-Haste
-Spellcrit

Spellpower wiadomo czemu.
Hitrating możemy wstawić na równi z SP gdyż potrzebujemy go powyżej 300 by utrzymywać się w TOP 5. Wspomnę, że +3% hitrating z ToW został usunięty, talent Nature's Guidance (+3% hita) także został usunięty a Elemental Precision został znerfiony o 3% hita. W sumie straciliśmy aż 9% hita.
Haste jak kto woli. Trzeba odpowiednio ten stat zbalansować by nie pomieszał zbytnio rotacji (FS, LvB, LB, LB, LB, LvB, FS, LB, LB, LB itp.)
Spellcrita nie za dużo. Będąc full bufniętym na raidzie, z postawionym Totem of Wrath i na bierząco utrzymywanej rotacji z Lava Burstem mamy w sumie pasywne 8% crita.

Enchanty na PvP:

Head: Arcanum of Burning Mysteries (Kirin Tor- Revered, ok 110g)
Shouldery: Lesser/Greater Inscription of the Storm (Sons of Hodir- Honored/Exalted, 75g/100g)
Chest: Major Resilience (4 Greater Planar Essence, 10 Arcane Dust)
Ręce: Exceptional Spellpower (4 Infinite Dust, 1 Lesser Cosmic Essence)
Bracery: Superior Spellpower (24 Infinite Dust, 16 Lesser Cosmic Essence, 2 Abyss Crystal)
Spodnie: Runic Spellthread (można kupić na AH, lub poprosić by jakiś Leatherworker Ci zrobił- 1 Rune Thread, 10 Primal mana, 1 Primal Nether)
Buty: Nitro Boots (Engineer only, 6 Volatile Blasting Trigger, 6 Handful of Cobalt Bolts), Greater Fortitude (3 Infinite Dust, 3 Lesser Cosmic Essence), Icewalker (8 Infinite Dust, 1 Crystalized Water)
Weapon: Major lub Exceptional Spellpower (8 Large Prismatic Shard, 8 Greater Planar Essence lub 10 Infinite Dust, 2 Greater Cosmic Essence)
Shield: Resilience (Large Prismatic SHard, 4 Lesser Planar Essence)

Z PvP gearem na lvl 80 niestety musimy czekać do 16tego grudnia.

Enchanty na PvE:

Head: Arcanum of Burning Mysteries (Kirin Tor- Revered, ok 110g)
Shouldery: Lesser/Greater Inscription of the Storm (Sons of Hodir- Honored/Exalted, 75g/100g)
Chest: Powerful Stats (15 Infinite Dust, 4 Abyss Crystal)
Ręce: Exceptional Spellpower (4 Infinite Dust, 1 Lesser Cosmic Essence)
Bracery: Superior Spellpower (24 Infinite Dust, 16 Lesser Cosmic Essence, 2 Abyss Crystal)
Spodnie: Runic Spellthread (1 Rune thread, 10 Primal mana, 1 primal nether)
Buty: Icewalker (8 Infinite Dust, 1 Cystalized Water)
Weapon: Weapon: Major lub Exceptional Spellpower (8 Large Prismatic Shard, 8 Greater Planar Essence lub 10 Infinite Dust, 2 Greater Cosmic Essence)
Shield: Intellect (4 Greater Planar Essence)

Na PvE głównie skupiaj sie na Spellpowerze i Hicie, Haste swoją drogą, a Crita nie musisz miec dużo.

4. 1v1

Musisz się wykazać dość dużą zręcznością i wyczuciem czasu, nie daj przeciwnikowi chwili na odpoczynek. Stawiaj totemy zawsze przed walką. Prieści, Paladyni, Magowie czy Warlocki zawsze się buffują przed walką- totemy to nasze buffy więc jest to w 100% fair. Nie bój się także używać Bloodlusta w duelach, ma tylko 10 min CD, można go używać na arenach, więc to także jest w 100% fair. Rogalowi używanie masy skilli z dużym CD uchodzi na sucho, więc czemu nam miałoby nie ujść? Utrzymuj zawsze jakiegoś Fire Totema i Lightning Shield. Nie zawarłem tutaj dueli z healerami, gdyż każdy wygląda tak samo- stoimy w miejscu i staramy się outdmgować jego heale. Trudność dueli będę oceniał w skali od 1 do 10

vs. Arms/Fury/Protection Warrior | Trud: 4/10, 3/10/, 4/10

Stało się, coraz częściej widuję Fury i Protection Warków próbujących swoich sił na PvP. Nadal nie jest z nimi ciężko, spokojna, opanowana a zarazem brutalna gra zagwarantuje nam zwycięstwo.
Walcząc z Arms musimy w szczególności uważać na Sudden Death, boli jak cholera. Na początku walki stawiamy Wrath of Air, Earthbind i Healing Stream Totem. Gdy do rozpoczęcia duelu zostanie tylko sekunda- postaw Fire Nova Totem. Jeśli sie nie nabierze i nie zrobi Charge to uderz go Flame Shockiem, jego wina, że nie skorzystał z okazji. Jeśli nie zmienił stance na Zerka, mamy szansę na walnięcie go szybkim Lava Burstem. Gdy sie zbliży, postaw searing totem i cały czas utrzymuj Lightning Shield. Zacznij castować Chain Lightning, jeśli go przerwie to walnij go ponownie Lava Burstem. Jeśli nie przerwie to bij go Lightning Boltem aż jednak sie skusi. Cały czas utrzymuj przy nim Earthbind i go kiteuj. Jeśli zrobi intercept- Ty strzel Thunderstorm. Wtedy mamy kolejną szansę na Lava Bursta. Zaraz po nim postaraj się wrzucić Hexa. Prawdopodobnie użyje insygni co nam jeszcze bardziej ułatwi kiteowanie. Gdy CD intercepta sie skończy zapewne będzie chciał skorzystać z Bladestorm. Jeśli ma chociaż troszkę oleju w głowie, wbije Harmstring przed swoim popisowym numerem. Zresztą, nie ma to znaczenia gdyż używamy insygni, nastepnie wchodzimy w ghost wolfa i uciekamy przed nim aż Bladestorm się skończy. W trakcie kręcenia, wbij mu Flame Shock. Gdy już skończy a Ty będziesz miał jako taki zasięg- walnij Lava Bursta i poprzedź go Elemental Mastery + Chain Lightning. Jak się zbliży, postaw Fire Nova Totem. Jeśli w tym momencie Warek dalej żyje, użyj Thunderstorma i powtarzaj taktykę aż padnie.
Fury jest najłatwiejszy do pokonania. Mimo, że ma częstsze intercepty to nie ma takich miażdżących talentów jak Sudden Death czy Bladestorm. Stosuj identyczną taktykę jak na Armsa, kiteuj go, bij Lava Bursty i Bolty.
Protection jest zdecydowanie najtrudniejszy do kiteowania za sprawą jeszcze częstszych chargów i interceptów a także ciągłego przebywania w Defensive Stance, więc nigdy nie możemy być pewni kiedy odpali Spell Reflection. Ogólnie Prot nie bije tak mocno jak Arms czy Fury, więc nie musisz się bać, że dostaniesz kilka strzałów. Taktyka na niego nie różni się od pozostałych speców, po prostu nie bój się czasem postawić Grounding Totema w razie niechcianego Reflecta.

vs. Rogue | Trud: 5/10

Nie, nie przewidziało Wam się. Na lvlu 80tym Rogue nie stanowi już największego zagrożenia dla Shamana. Zaryzykuję podsumowując go jako przeciętnego przeciwnika. Pamiętajcie, że Rogue'a znacznie łatwiej kiteować z powodu braku SHSa (już nikt nie idzie w Subtelty, same Mutilaty). Na samym początku walki oczywiście zakładamy Lightning Shield, stawiamy Earthbind, Poison Cleansing, Searing i Wrath of Air Totem, wchodzimy w Ghost Wolfa i odchodzimy od totemów na dystans jakichs 15 yardów. Gdy Rogue zacznie stunować, po prostu przeczekaj to. Dzięki Astral Shift obrywamy ZNACZNIE mniejszy dmg a sam Rogal rozbija się o Lightning Shield i dostaje dmg z Searing Totemu. Gdy będziesz już jako tako wolny, strzel mu Flame Shocka i odnów Lightning Shield. Wejdź w zasięg totemów by Poison Cleansing usunął Poisony z Ciebie (głównie chodzi mi o Cripling) jednocześnie spowalniając jego Earthbindem. Wejdź w Ghost Wolfa i zrób lekki dystans i zacznij castować Chain Lightning. Jeśli zostanie przerwany Deadly Throwem (a prawdopodobnie będzie) szybko wycastuj Lava Burst i kontynuuj kiteowanie. Jeśli włączy sprint, postaraj się wejść spowrotem w zasięg totemów i postawic Fire Nova Totem. W tym momencie Rogue będzie już w zasięgu. Odnów na nim Flame Shock i zacznij castować Chain Lightning, jeśli oberwiesz kicka- walnij go Lava Burstem. Jeśli jednak nie przerwał CLa, to spammuj LB aż w końcu zrozumie, że lepiej szybko wyłapać tego LvB niż przeciągać sprawę na jego niekorzyść. Gdy na sprincie będzie już dosłownie sekudnka- strzel Thunderstorm. Gdy walnie Blind- Ty wyjdź z niego trinketem. Jak będzie okazja- walnij mu Hexa. Jeśli z niego wyjdzie to będzie Ci łatwiej go kiteować, jeśli nie, zniszcz go. Dzięki Flameshockowi Rogal nie będzie mógł się wybandażować ani zvanishować. Kaboom baby.

vs. Retribution Paladin | Trud: 9/10

Zdecydowanie najtrudniejszy melee z jakim będziemy mieli okazję walczyć. Z ogranym Palkiem w sumie nie mamy szans, chyba, że różnica gearu będzie odczuwalna. Na początku walki postaw Earthbind, Totem of Wrath i Healing Stream Totem. Jak się rozpocznie walka- spurguj jego buffa, wejdź w Ghost Wolfa i nakieruj go na totemy. Earthbind go spowolni. Jeśli włączy Blessing of Freedom- Ty go spurgeuj. Ta walka jest jedyną walką gdzie używanie komba FS+LvB jest nieopłacalne. FS może zostać po prostu zdisspelowany przez Paladyna a także dzielony CD shocków zablokuje nam możliwość przerwania jego heali na jakiś czas, więc castuj po prostu na zmianę Lightning Bolty i Chain Lightningi przerywając jego heale. Pamiętaj by czasem postawić Grounding Totem Po co on? Otóż ten cudowny totem zjada to czego u Paladynów nie lubimy- Hammer of Justice i Repenteance. Jeśli nie jest specnięty w Eye for an Eye, walka będzie zdecydowanie łatwiejsza, gdyż Grounding zjada dmg z tego talentu a jak sami wiemy, Ele bije głównie z krytyków. Jeśli zdecyduje sie na Judgement of Justice, wyjdź z Ghost Wolfa, gdyż nic Ci on nie da. Jeśli sie zbliży zauważysz animację Divine Storm- użyj Thunderstorma. Jeśli użyje bańki, Ty tylko możesz odbiec, wyleczyć się i rozpocząć wszystko od nowa.
Ogólnie walka z Retri Paladynem to jak walka z jednym graczem a zaraz po nim z następnym, bez chwili na zregenerowanie.

vs. Shadow Priest | Trud: 4/10

Tutaj idziemy na szybkość. DoTy SP dostały lekkiego buffa, więc jeśli będziemy przedłużać walkę, nie wyhealujemy się z ciagłego dmga. Na początku stawiasz Totem of Wrath, Healing Stream i Tremor Totem. Gdy zostanie tylko 1 sec do rozpoczęcia walki- postaw Grounding Totem. Na starcie usuń jego absorbującą tarczę i buff do staminy. Załóż FS i od razu uderz z Lava Bursta. Użyj komba Ele Mastery + Chain Lightning. Na bierząco odświeżaj Grounding Totem. Mind Flay przerywaj Wind albo Earth Shockiem. Po kombie, pospamuj trochę Lightning BOltem aż LvB będzie gotowy, wtedy ponownie nim uderz. Jeśli będzie się zbliżać, to znaczy, że chce nas fearnąć, jak będzie wystarczająco blisko- odepchnij go Thunderstormem. Wiem, że tremor jest na ziemi, ale zyskasz trochę czasu, many i odbierzesz mu trochę HP. Podsumowując, w tym momencie zadaliśmy mu jakieś 17k dmga z samych nuków, 2k za tykający Flame Shock i jakieś 3k za Lightning Shield na nas, więc tutaj już powinien gryżć glebę.

vs. Hunter | Trud: 5,5/10

Nie stanowi jakiegoś olbrzymiego zagrożenia tym bardziej, że macro, które umożliwiało petowi zniszczenie Totemów już nie działa ale jego dmg bywa niebezpieczny. Teraz, gdy Eye of the Storm został bardzo przyjemnie buffnięty, walka z nim powinna być bardziej przyjemna. Na początku postaw Wrath of Air, Totem of Wrath, Poison Cleansing i Earthbind Totem. Jeśli walczysz z MM, rób co możesz by sprowokować jego Silencing Shot, byśmy mieli już go z głowy. Utrzymuj na nim Flame Shock a Ty utrzymuj na sobie Lightning Shield. Strzelaj w niego czym możesz: Lava Burstem, a gdy jest na CD to Chain Lightningiem i Lightning Boltami. Jeśli użyje Feign Death by przerwać Twój cast, Ty szybko rzuć na siebie jakiś heal. Poprosiłem byś postawił Earthbind by czasem móc odejść od peta i w spokoju coś wycastować.

vs. Warlock | Trud: 10/10

Nadal jedna z najcięższych klas do pokonania dla Elemental Shamana, nie zmieniło się tutaj praktycznie nic. Jedynym ułatwieniem jest to (jak już wspomniałem przy opisie Huntera), że macro, które umożliwiało petowi zniszczenie naszych totemów natychmiastowo już nie działa, więc utrzymywanie Tremora i Groundinga jest teraz łatwe. Na wstepie postaw Mana Spring, Tremor, Wrath of Air i jak się duel rozpocznie- Grounding Totem. Bij go jak Shadow Priesta, nie obijaj się, każda sekunda się liczy. Jeśli wrzuci na Ciebie Curse of Tongues, Ty włącz Bloodlust. Prowokuj Fellhuntera by użył na Tobie spell locka od razu (dobrze gdybyś to ładnie rozegrał i fake castnął, 3 sec silence i 6 sekundowe wyłączenie spelli z jednej szkoły boli). Trzymaj się w zasięgu Tremora cały czas, zaoszczędzisz dzięki niemu na Earth Shocku i insygni. A propo insygni, zachowaj ją na Death Coil. Earth albo Wind Shocka zachowaj na Mana i Life drainy. Grounduj co tylko możesz i lecz się od czasu do czasu.
Ogólnie, Warlock z opisu wcale nie wydaje się trudny dla Elemental Shamana, ale uwierzcie mi, jest koszmarnie trudny. Nie możemy popełnić ani jednego błędu, każdy Global Cooldown musi być wykorzystany. W trakcie tego duela nic nam nie może przeszkodzić, wszystko musi pójść po Twojej myśli inaczej przegrasz.

vs. Arcane/Fire/Frost Mage | Trud: 11(!)/10, 6/10, 7/10

Arcane to oficjalnie niszczyciel wszystkiego co obecnie żyje i z całego serca życzę mu jak najtwardszych nerfów. Nie mam tu wiele do powiedzenia, gdyż jedyne co Arcane musi robić to utrzymywać na Tobie Slow by wygrać. Jeśli użyjesz Bloodlusta, on zrobi spellsteala, jeśli postawisz Grounding Totema, on użyje jakiegoś prostego instanta by go już nie było. Nie za bardzo masz co przerywać Earth albo Wind Shockiem, bo wszystko czym bije jest instantowe. Ogólnie, wygrasz z Arcane jeśli będzie nowy w tym specu i nie wie jeszcze "co i jak" albo jeśli różnica gearu na Twoją korzyść będzie ogromna. Utrzymuj Lightning Shield na sobie i Flame Shock na nim. Prowokuj Chain Lightningiem i Lightning Boltem Counterspella. Jeśli go użyje- Ty szybko postaw Grounding Totem (tak, można używać totemów w trakcie silence od 3.0), poczekaj aż efekt silence minie i walnij go Lava Burstem. Teraz na jakieś 20 sec możesz spokojnie castować i może go zabijesz.
Podobnie jak u Warlocka, brzmi to dziecinnie prosto, ale mając na sobie Slow z brakiem możliwości usunięcia lub chociaż zniwelowania go w pewnym stopniu sprawa przybiera bardzo szarych kolorów.
Fire nie ma już slowa, a także 80% jego skilli jest castowana, więc jest już łatwiej. Utrzymuj Fire i Frost Resistance totem przez cały czas. Grounduj i Earth/Windshockuj co się da. Prowokuj counterspella. Nie musisz utrzymywać Flame Shocka na magu. Lava Burst jest naszym najsilniejszym nukiem, ma 1,5 sec casta i kosztuje tyle co Lightning Bolt, możemy go więc od czasu do czasu użyć bez komba z FSem.
Walcząc z Frostem stosuj podobną taktykę do Fire. Jeśli strzeli Ci frost novę, Ty z niej wyjdź insygnią, nie daj sobie walnąć Shatter comba. Gdy wywoła Elementala, uderz w niego całym impetem, ma zejść jak najszybciej.

vs. Balance, Feral Druid | Trud: 7/10, 7,5/10

Walcząc z Balance nie bój się użyć Bloodlusta. Postaw Wrath of Air totem, Totem of Wrath, Mana Spring i Earthbind totem. Moonkin Wrathami spamuje niesamowicie szybko, więc nie ma raczej sensu ich przerywać (no chyba, że masz wolnego shocka i groundinga). Grounding Totema radzę zostawiać na takie bomby jak Starfire, on nie może wejść w Ciebie ani razu. Jeśli będzie chciał Ci walnąć Cyclone, Ty go zgrounduj. Jeśli ponowi cast, Ty użyj Earth Shocka. Za trzecim razem wydostań się Trinketem, w tym czasie Earth Shock powinien być już gotowy, więc jak będzie namolny to użyj go na kolejnym cyclonie i tak w kółko jeśli dalej nie zrezygnował ze swojego mrocznego planu. Jeśli wywoła swoje drzewka, Ty szybko postaw Fire Nova Totem i zaraz po jego wybuchu walnij Thunderstorma, to powinno je załatwić.
O dziwo z Feralem obecnie Elemental Shaman ma znacznie więcej problemów niż z Rogalem. Na wstępie postaw Disease Cleansing Totem, Earthbind Totem, Wrath of Air Totem i Searing Totem. Załóż Lightning Shield i czekaj aż wyjdzei ze stealtha (zazwyczaj Ferale zaczynają w kocie). Walnij w niego Flame Shocka, poczekaj aż Disease Cleansing Totem zrobi swoje, odbiegnij odrobinę i strzel w niego Lava Bursta. Jeśli zamieni się w miśka i zacznie od Ciebie odbiegać to znaczy, że chce walnąć Ci charge połączony z Bashem, na tą chwilę radzę więc nic nie castować, postaw za to Fire Nova Totem i czekaj na niego. Gdy już się zbliży, wycastuj w niego Chain Lightning nasycony Elemental Mastery i zaraz po tym odrzuć go Thunderstormem. Jeśli Flame Shock dalej tyka, strzel w niego Lava Burstem i rozpocznij spam Lightning Bolta. I ogólnie to tyle taktyki, po prostu go kiteuj, na bieżąco bij boltami, burstem i CLem a także nie zapomnij rzucić na siebie jakiegoś heala.

vs. Death Knight | Trud: 7/10

Walka z nim nie należy do najprzyjemniejszych ale imo nie jest mega trudna. Death Knighta imo znacznie łatwiej kiteować niż Prot Warriora czy Retri Paladyna. Postaw Disease Cleansing, Earthbind, Wrath of Air i Totem of Wrath. Jeśli walczysz z Unholy, sprawa będzie nieco cięższa, gdyż on ma Bone Shield, Ghoula i parę innych neimiłych bajerów. Naprowadź DK i Ghoula na Earthbinda i zacznij ich kiteować. Jeśli Cie przyciągnie do siebie, poczekaj aż strzeli Icy Chains, wtedy odepchnij go Thunderstormem i użyj insygni. Masz spokój na jakieś 30 sec, wykorzystaj je jak tylko potrafisz. Strzel w niego Flame Shocka i poprzedź go Lava Burstem. Zaraz po tym strzel w niego EM+CL kombo i spamuj Lightning BOlty odsuwając się od czasu do czasu za pomocą Ghost Wolfa. Jeśli postawi Anti-Magic Zone, odbiegnij daleko i się wybandażuj, zacznij coś pić albo cokolwiek, po prostu wywab go stamtad. Jeśli wyjdzie z tarczy, użyj na nim Hexa, jeśli użyje insygni, jeszcze łatwiej Ci będzie go kiteować, jeśli nie użyje- jest dla Ciebie dziwką do bicia przez 10 sekund. Jeśli jego Death Grip się już zrechargował, to Tobie Thunderstorm zapewne też, więc jak Cię przyciągnie- Ty go odrzuć. Jesli jednak dalej masz CD, postaw Fire Novę i Stoneclawa (on zabsorbuje ewentualny dmg jaki DK wykieruje w Fire novę, przez co będziemy mieć 100% szansę, że wybuchnie). Gdy FN zastunuje DK, Tobie Thunder powinien się już odnowić, a wtedy go odepchnij. Pamiętaj by cały czas usuwać z siebie Diseasy. Niemalże wszystkie jego skille zależą od ilości Diseasów na przeciwniku.
Długa i bardzo męcząca walka, ale przy odrobinie szczęścia i zręczności- do wygrania.

Vs. Elemental, Enhancement Shaman | Trud: ??/??, 9/10

Starcie Elemental vs. Elemental jest naprawdę głupie i wyjątkowo nudne. Nie miej na sobie żadnego Shielda by nie mógł go wykorzystac przeciwko Tobie. Przez shielda na przeciwnym Shamanie, możemy się bardzo łatwo pozbyć jego grounding totema wciskając purge (tak, zje go), gdy nie ma nic na sobie, "zjadacza spelli" nie będzie już tak łatwo usunąć. Postaw na pełną ofensywę, bij go czym możesz, prowokuj go by się healował i przerywaj je jak tylko możesz.
Zaryzykuję stwierdzeniem, że Enhancement Shaman dla Elemental Shamana jest równie trudny do pokonania co Ret Paladyn. Sprytny Enhancement znajdzie się w zasięgu momentalnie i zasypie Cie lawiną Windfury i Flametongue, który omija armor. Jedyne co możesz zrobić jest spamować na nim Frost Shock, nie castować absolutnie niczego nie mając na ziemi Groundinga i co chwilę go uderzać Boltem, CLem i Burstem. Jeśli użyje wilków i podbiegnie do Ciebie, Ty walnij mu Thunderstorma i dalej utrzymuj Frost Shocka. Obecnie sprint Enha jest zbugowany i nie breakuje ani rootów ani snare, lecz jeśli jest specniety w Earthern Power- prawdopodobnie przegramy, gdyz nie będziemy nadążać nad tickami jego Earthbinda.

5. Areny

Jeszcze trochę czasu do rozpoczęcia S5, więc niestety nie miałem okazji głebiej wytestować przydatności Elementala na arenach, ale przewiduję, że będzie jak w pre-WOTLK: średni na 2v2, całkiem ok na 3v3 i niesamowity na 5v5.

2v2:

Elemental + Arcane Mage:

Idealne połączenie na 2v2 dla Ele imo. Jest Sheep, jest Hex, jest olbrzymi dmg, który jest używany w sumie w biegu jest slow(!), mnóstwo interruptów i ostre supportowanie z naszej strony.

Elemental + Death Knight:

Będzie to dość przyjemnie wyglądało dobierając się z Unholy. Ty go supportujesz stawiając mu melee totemy i lecząc od czasu do czasu, on Ci gwarantuje ochronę przed Arcane Magami i Warlockami dzięki Anti-Magic Zone. Ten setup ma także olbrzymie survivability. Sam w sobie DK jest ciężki do zabicia a jeśli jednak zginie, wstanie na jakiś czas jako ghoul. To samo jest z Tobą, jeśli padniesz- DK Cie przywoła jako Ghoula, którego Ty kontrolujesz i dalej macie szansę wygrać.

Elemental + Retribution Paladin:

Zaraz po parowaniu się z Arcane Mage, ten setup też może zajść wysoko. Tutaj nie musimy wspierać Retri, gdyż jest samowystarczalny (dobrze by było jednak stawiać mu Windfury). Mamy tu duży dmg przeplatany z niezłym survivability, szczególnie walcząc z Melee (Blessing of Protection, Plate).

3v3:

Elemental + Discipline Priest + Arms Warrior:

Stary, dobry setup Wink. Arms ma teraz kolosalny dmg a Discipline Priest jest jednym z najbardziej burstowych pvp healerów w grze. Bloodlust + Power Infusion na Warriorze dosłownie przekoszą najbliższego wroga. W tym setupie jednak ciężko będzie walczyć z CC setupami jak Warlock/Priest/Rogue czy słynny Rogue/Mage/Priest.

Elemental + Arcane Mage + Discipline Priest:

Sporo CC, wielki dmg, ale ciężko z survivability. Każdy mecz będzie jednym wielkim kite-festem.

Elemental + Retribution Paladin + Feral Druid:

3 Hybrydy, każdy samowystarczalny, każdy wprowadza do teamu coś innego. Zaraz po Ele/Disc/Arms, będzie jednym z lepszych teamów dla Ele imo.

5v5:

Wszędzie, naprawdę. Elemental na 5v5 czuje sie jak ryba w wodzie.

6. Buildy

Zostaną zaktualizowane wraz z wprowadzeniem drastycznych (lecz bardzo pozytywnych) zmian w drzewku Elemental.

[link widoczny dla zalogowanych](...)est0xg0o
Uniwersalny PvP build

[link widoczny dla zalogowanych](...)xst0xxco
Build na instancje, raidy, lvlowanie

[link widoczny dla zalogowanych](...)est0gg0o
Build na 2v2

[link widoczny dla zalogowanych](...)ZEz0u0xo
Fun, Oldschool build

7. FAQ

Q: Jak sie gra jako Elemental po dodatku?
A: Zdecydowanie można odczuć utratę bursta, który był w stanie zjechać komuś 80% w zaledwie 3 sekundy. Teraz mimo, że Shaman to "Ofensywna hybryda", musimy grać głównie defensywnie i dostosowywać się do wroga niż wróg do nas. Survivability za to skoczyło niespodziewanie w górę, opinia o nas jako "papierowych Shamanach" spadła wraz z wejściem WOTLK. Obecnie jest dobrze, ale może być lepiej (i będzie, już nie mogę się doczekać Shamanismu i połaczenia Elemental Warding i Shields w jeden talent).

Q: Kogo zazwyczaj Elemental Shaman pokonuje w duelu?
A: Niemalże każdego oprócz dobrego Maga, Warlocka i Retri Paladyna. Po prostu trzeba trenować. Grałem już prawie każdą klasą w WoWie i mogę śmiało powiedzieć, że bardziej intensywnego speca niż Elemental nie ma (Frost Mage plasuje się zaraz za nim).

Q: Wyszły jakieś nowe, fajne filmy o Ele Shamanie post-WOTLK?
A: Niestety jeszcze nie, jak tylko pojawią się jakieś godne uwagi, wkleje je tutaj

Q: Czy możemy oczekiwać "Kompedium Wiedzy Enhancement Shamana i FAQ"?
A: Zdecydowanie. Kocham Shamana jako całą klasę, nie tylko jako jeden spec. Na dniach ów guide sie powinien pojawić

9. Zakończenie

Wbrew wszelkim pozorom, Elemental Shaman wymaga niesamowitej wprawy, zimnej krwi i zręczności. Musimy bez żadnej przerwy na wytchnienie switchować totemy by pasowały do sytuacji w jakiej znajdujemy się my i nasi team memberzy, musimy uważać by jakiś nieporządany spell przypadkiem nie trafił w nas lub nasz team, musimy także pomagać w healach i ostro przyciskać wroga do muru naszymi piorunami. Gram Shamanem już ponad 9 miechów i wciąż uważam, że ta klasa ma przede mną tajemnice, które odkrywam wraz z duelowaniem się, chodzeniem na BG, areny i wypadami na World PvP. Życzę Wam owocnych Overloadów, pomyślnych Earth Shocków, głodnych Grounding Totemów i gorących Lava Burstów. Shaman od zawsze i na zawsze![url][/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tengel dnia Sob 9:17, 26 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
 
 
Regulamin